דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המינרלים של ים המלח 

מאת    [ 01/01/2015 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2060 פעמים ]

הרכב המינרלים במלח של ים המלח שונה וייחודי בהשוואה למלח ים רגיל. הם בעלי יכולת מוגברת לתת לחות לעור וכך, בצירוף תכונותיו הבריאות האחרות של מלח ים המלח, מביאים למניעת התייבשות העור, שימור הלחות שבו ולשיפור גמישותו, תכונות בולטות של מוצרי גוף מים המלח.

בוץ ים המלח ידוע כמביא מזור לבעיות רפואיות כמו דלקת פרקים, פסוריאזיס, אקזמה, כאבי שרירים וכאבים הנובעים ממתח. הוא מכיל מינרלים טבעיים נתרן, אשלגן, סידן, מגנזיום, כלורידים, ברומידים וגופרית, מרכיבים בסיסיים של השלד והשרירים וכולם בעלי תכונות המיטיבות עם העור. מריחתו על העור משפרת וממריצה את זרימת הדם באזורים הסובלים ממחלות פרקים שונות.

חרסית היא המרכיב העיקרי של בוץ ים המלח. חרסית משמשת מימי קדם בהכנת מוצרים קוסמטיים כגון סבונים, מסיכות ומשחות. שימושיה הרפואיים רבים וכוללים ניקוי של הגוף וטיפול בנגעי עור כגון אקנה ופטריות. דווח אפילו על כך שמריחתה באיזור העיניים מקלה על כאבים ועיניים דומעות, ותכונות אלה ואחרות מנוצלות במוצרי פנים מים המלח המבוססים על בוץ בעל ריכוז חרסית גבוה. לחרסית יכולת ספיחה גבוהה שהיא הסוד מאחורי היכולת הגבוהה שלה לנקות את הגוף מרעלנים ומתכות כבדות, אשר מאפשרת לבוץ של ים המלח לחדור לנקבוביות, תוך טיהור וניקוי יסודיים שלהן. ניקוי זה משתלב עם ההזנה מינרלית של העור.

מינרל טבעי נוסף הנמצא בים המלח בשפע – הן בבוץ והן במלח שלו – הוא הגופרית. גם הגופרית ידועה מימי קדם כבעלת תכונות ריפוי, והיא משמשת לטיפול בבעיות עור שונות כגון פסוריאזיס, אקזמה וסבוריאה, כמו גם בעיות מפרקים שונות, בזכות יכולותיה לספוג רעלים ושמנים מן הגוף. אלה גם עושות אותה יעילה בטיפול בעור שמנוני. גופרית משפיעה על פעילות האנזימים בעור ומצמצמת דלקות. מוצרים לטיפול בבעיות עור מים המלח עושים שימוש במרכיבים אלה ואחרים להשגת תוצאות מיטביות.

גם הברום מסייע בטיפול בנגעי עור והרגעת העור, וכן בהרגעת שרירים והקלה על שרירים תפוסים. היסוד השלישי המשלים, מאזן ומייעל את הטיפול בנגעי עור ובייחוד פסוריאזיס, הוא ליתיום אשר נמצא בשפע במלח ובוץ ים המלח ומקל על בעיות עור כגון פסוריאזיס ואקזמה.

אשלגן הוא יסוד חיוני, שהמחסור בו מתבטא בהופעתם בעור של יובש קיצוני ואקנה. אשלגן מאזן את רמת הנתרן בגוף וכך מסייע לאיזון לחץ הדם. הוא גם מסייע לחילוף החומרים בעור בסייעו להגדלת אספקת האנרגיה.

מגנזיום הוא בעל אינספור תפקידים בתא החי, הוא משפר את ייצור האנרגיה ומשפעל פעילות אנזימטית וכך מסייע בהתחדשות תאים. יש לו חשיבות רבה בהקלה על בצקות, האטת הזדקנות העור וגם הרגעת מערכת העצבים והפגת מתח.

סידן אף הוא מקל על הצטברות מים ברקמות המתבטאת בבצקות. הוא גם מסדיר את התמיינות התאים באופן תקין וכך מסייע בטווח הארוך במניעת בעיות פיגמנטציה ונקודות חן. ידוע גם כמסייע בהקלה על כאב, וכן מגן על קרומי התאים.

 

ישי אברמס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב